De eerste dagen in Zuid-Afrika

20 juli 2018 - Pretoria, Zuid-Afrika

Gisteravond aangekomen in Johannesburg na een lange vlucht. Gelijk door naar het hotel. En gelukkig heerlijk kunnen slapen, hoewel de nacht niet heel lang was, want om half negen vanmorgen vertrokken we voor dagje toeren.

Vandaag hebben we Pretoria, Johannesburg en Soweto bezocht.  We hebben het Voortrekkermonument bezocht. Een prachtig gebouw. Voortrekkermonument

Daarna hebben we het Paul Krugerhuis bezocht. Om vervolgens een bezoek te brengen aan de union buildings waar een enorm beeld staat van Mandela dat uitkijkt Nog een selfie time 😄over Johannesburg. Prachtig uitzicht, wel een heeeel drukke plek  hier ook nog een poging gedaan om een cache te vinden. Ik weet zeker dat we juist zaten, maar de cache was helaas niet aanwezig.

Daarna zijn we doorgereden naar Soweto, waar we een lunch hebben gegeten. Die alleen Arie lekker vond 😂. Na de lunch hebben we het huis van Mandela bezocht en zijn we doorgegaan naar het Hector Pieterson museum. Hier wordt verteld over de rellen van 1976, waarbij studenten de straat opgingen omdat zij niet wilde dat Afrikaans de verplichte taal werd in Soweto. Veel doden zijn hierbij gevallen. Waaronder Hector Pieterson, een 12 jarige leerling, die symbool staat voor deze periode.

Na een busreisje weer terug in het hotel om nu te genieten van wat rust. En straks wat te eten.

Er staan al meer foto’s klaar om te bekijken, maar ze zitten niet bij dit verhaal. Klik hiervoor op de knop foto’s.

1. Henny:
    20 juli 2018
    Mooi verslag en prachtige foto,s 😘