Dag 9, vrijdag 27 juli Sani Pass

27 juli 2018 - Drakensbergen, Lesotho

Deze dag zijn we in jeeps de sani pass over gegaan. Een ontzettende mooie mooie tocht door de bergen. En weer zijn we de grens over gegaan. Dit keer van Zuid-Afrika naar Lesotho. Onderweg zijn we meerdere watervalletjes tegengekomen. Waarvan een groot aantal bevroren.

Helaas is er bij een van die watervallen ook iemand gevallen en verliep de dag daardoor anders. De bedoeling was dat we nog een dorpje zouden bezoeken maar dat is niet meer gelukt. Uitzicht over de Sani Pass

We zijn nog wel doorgereden naar het hoogste café van Zuid-Afrika. Hier hebben we lasagne gegeten. Het uitzicht was echt heel mooi. Ook hebben we hier nog twee caches gevonden. Ook leuk😁. Selfie-time bij het hoogste café in Zuid-Afrika

Daarna zijn we de weg naar beneden vervolgd. De dame die gevallen was, is met hele gezin vertrokken. Ze is in een ambulance afgevoerd maar het ziekenhuis. Later hebben we gehoord dat haar enkel gebroken is en dat ze geopereerd wordt.

Na terugkomst in het hotel hebben we een heerlijke warme douche genomen voordat we gingen eten. De bediening hier is wel een bijzonder geval. Ze halen het bord nog net niet onder je neus vandaan als je de laatste hap doorslikt maar het scheelt niet veel. Verder zijn ze enorm chagrijnig en eigenlijk gewoon onbeschoft.

Later op de avond hebben we ook de maansverduistering nog gezien. Heel bijzonder omdat hier te kunnen zien. Was mooi.

1. Henny:
    29 juli 2018
    Geweldig wat zien jullie een hoop moois .vermoeiend maar de moeite waard . Ook voor Jill een hele ervaring .triest voor die mevr die haar enkel gebroken heeft . De bediening is dan weer minder maar als het eten maar lekker is . Super dat jullie de maansverduistering gezien hebben ! Bofkonten . Had het ook zo graag gezien maar was bewolkt .liefs en nog fijne dagen😘
  2. Henny:
    29 juli 2018