Dag 7 en 8, st. Lucia en Durban/Drakensbergen

25 juli 2018 - St Lucia, Kwazulu Natal, Zuid-Afrika

Dag 7, woensdag 25 juli.

Deze dag hebben we in St. Lucia doorgebracht. Om 4 uur ging de wekker. We gingen weer een gamedrive doen. In park Hluhluwe hebben we een 3 uur durende gamedrive gedaan. We begonnen om 6 uur. Het was een heel mooi park. Qua natuur vonden wij dit park mooier dan het stuk dat we van Krugerpark hebben gezien. Veel meer begroeiing en veel groener. Dit maakte het wel moeilijker om dieren te spotten.

We hebben dus niet zoveel dieren gezien. Wat nijlpaarden, neushoorns, apen, buffels en olifanten. De olifanten waren met een grote groep en twee olifanten waren een gevecht aan het uitvechten. Dit was indrukwekkend om te zien.

S middags hebben we wat op eigen gelegenheid door St. Lucia rondgelopen. En om 3 uur zaten we op een boot voor een tochtje om nijlpaarden te spotten. Hiervan hebben we er meer dan genoeg gezien. Ook nog wat krokodillen. Tijdens de boottocht hippos spotten

S avonds hebben we weer lekker gegeten met ons vaste groepje van 10. We hebben veel lol met elkaar. Naar zeggen zouden er s avonds en s nachts nijlpaarden door het dorp lopen. Levensgevaarlijk! Maar, we zijn met de groep nog op verkenningstocht geweest en geen nijlpaard gezien 😁😂. Wel aapjes in het dorp gezien.

Dag 8, donderdag 26 juli. Gisteravond zijn we heel vroeg naar bed gegaan. Voor negen uur sliepen we alweer. En vanmorgen weer vroeg op. Om 8 uur vertrok de bus richting Durban en Drakensbergen. Onderweg zijn we gewogen. Rare gewoontes hebben ze hier.

In Durban hebben we een korte stadstour gedaan. Dit stelde niet zoveel voor. Maar het was wel mooi om langs de kust van de Indische oceaan te hebben gereden.

De route naar Drakensbergen was ook heel mooi. Kriskras door de bergen heen. Om aan te komen in een heel mooi hotel midden in de bergen. Echt heel mooie omgeving.

1. Henny:
    29 juli 2018
    Jullie hebben wel een lange dag gemaakt zeg. Toch wel veel dieren gezien .jammer geen nijlpaarden tegengekomen 😀 maar wel een mooie dag gehad . Wel fijn dat je een leuke groep heb ,is best belangrijk vind ik . En weer mooie dingen gezien super hoor 😘