Dag 10 en 11, zaterdag 28 juli en zondag 29 juli-township tour

29 juli 2018 - Port Elizabeth, Zuid-Afrika

Zaterdag was een lange reisdag. We hebben ruim 500 km afgelegd richting de kust, naar East-London.

Eigenlijk de hele dag in de bus doorgebracht. Met af en toe een stop onderweg voor koffie en lunch.

Het hotel lag aan de kust, mooi uitzicht vanuit de hotelkamer op de Indische oceaan. De hotelkamer zelf is wel aan een renovatie toe, maar het is maar voor een nachtje.

Zondag 29 juli hebben we gelukkig niet zo lang in de bus doorgebracht. We zijn Uitdelen van de leftover pizza in townshipdoorgereden naar Port Elizabeth. Hier hebben we geluncht in een Township waar er voor ons werd opgetreden. Ook hebben we een tour door de township gedaan. Grotendeels met de bus en een klein deel lopend. Veel armoede hier. Bijzonder om te zien hoe hier geleefd wordt. Hoe anders dan wij gewend zijn.

Na de township tour zijn we naar ons hotel doorgereden. En we zijn ook daadwerkelijk heel even op het strand geweest. Even de benen strekken. Dat is na al die busritten wel nodig.

1. Henny:
    29 juli 2018
    na Zaterdag vandaag een rustige dag en weer een hoop gezien .aardig stulpje van Mandela wel leuk om te zien . Mooie foto,s jullie zien er goed uit .