Dag 16 tm 18, vrijdag tm zondag

5 augustus 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

De vrijdag was een reisdag. Deze dag zijn we van Oudtshoorn naar Kaapstad gereden. Niet zoveel gedaan, behalve de wijntoer. Hier kwamen we zoals gebruikelijk veel te laat aan, maar vooruit, we zijn er geweest. We hebben ‘s avonds bij Waterfront gegeten.

Zaterdag hebben we stadstour gedaan, grotendeels lopend. We hebben verschillende plekken in Kaapstad bezocht, waar onder een park waar het wemelde van de Gekleurde huisjes, de wijk Bo-Kaapeekhoorns, maar ook de wijk Bo-Kaa, bekend om de gekleurde huisjes. In de ochtend hebben we ook nog een markt bezocht. Bij toeval was het nationale adoptiedag voor honden, dus er waren veel honden, ook puppies. We hebben er maar geen geadopteerd. ‘S avonds hebben we bij Camps Bay, aan de kust, gegeten.

Vandaag, zondag, stond er weer een druk programma klaar. We zijn begonnen met weer boottocht naar de zeehonden. Dit was kort, maar krachtig.

Verder zijn we langs een mooie tocht langs de kust naar kaap de Goede Hoop Prachtig uitzicht bij Kaap de Goede Hoopgereden. Hier hebben we ook gegeten en van het uitzicht genoten. Daarna stond een bezoekje aan Boulder Beach op het programma. Hier waren de pinguïns te zien.

Daarna nog een flitsbezoek aan een botanische tuin, om heel moe weer in het hotel aan te komen. We hebben dan ook vandaag maar een bezoek gebracht aan het restaurant van het hotel. Was overigens erg goed.

1. Henny:
    5 augustus 2018
    Wat een leuke foto je zou hem zo meenemen . Weer een drukke dag geweest en weer mooie dingen gezien 😘